Bookmark and Share

Friday 6 January 2012

2012 : Harapan Baru

Dah nak masuk seminggu bulan pertama tahun 2012. Tahun ni, aku tak berazam apa - apa. Boring. Aku hanya meletakkan harapan pada tahun 2012 ni kiamat tak menjadi seperti yang digembar gemburkan. Aku belum cukup bersedia menghadapi hari perhitungan. Dan, aku belum kahwin lagi. Semoga aku dapat merasai nikmat perkahwinan.

Tahun 2011 meninggalkan pelbagai kenangan pahit lebih dari manis. Hati bagai disiat - siat. Apa yang dirancang tak menjadi. Mungkin balasan tuhan terhadap aku yang kufur nikmat dan tak pandai nak bertaubat kembali ke jalan benar.

Tahun ni aku sangat berharap aku dapat bekerja dengan lebih tekun dan serius. Umur aku makin banyak dan aku tak tau apa yang akan jadi pada masa depan nanti. Dan aku harapkan aku akan menemui kebahagiaan yang dicari. amin.

Sounds desperate rite?

Aku dah letih sebenarnya nak jaga hati orang sedangkan hati sendiri tak terjaga langsung. Makan hati jangan cakap la. Sampai naik muak. Bak kata orang, tuhan akan duga kita terlebih dahulu dan semasa proses diduga itulah kita akan melalui proses kematangan berfikir pula. Agaknya bila dah matang barulah ketemu insan yang selayaknya bertakhta di hati ini.

Hanya tuhan yang tahu beratnya beban yang aku tanggung dalam hati ni.

No comments:

Post a Comment