Bookmark and Share

Wednesday 23 November 2011

Long Distance Relationship

Entry kali ini adalah berdasarkan pengalaman saya dan  kawan - kawan. Suka hati kamu nak setuju atau tidak. Tiada paksaan dalam bersetuju. Kalau nak beri pendapat silakan. Harap tak ada yang bersembilu kasih di sini.

PJJ - Percintaan Jarak Jauh. Saya melihat nasib rakan - rakan PJJ, boleh dikatakan punah ranah. Dalam 10 orang ada 2 orang yang berjaya sampai ke alam perkahwinan dan kekal sampai sekarang. Mungkin PJJ tak lama sangat. Tahniah.

Memang lumrah, fitrah manusia ingin menyintai dan dicintai, ingin menyayangi dan disayangi. Dan tersangat lumrah mereka yang berpasang - pasangan mahukan diri mereka sentiasa ditemani yang tersayang. Tetapi jangan la pula melawan fitrah menyintai,menyayangi sesama jenis.Haram.Geli.

Tentang Kesetiaan - Ada teori yang mengatakan perempuan lebih setia. Ada juga menyatakan lelaki lagi setia. Bagi saya, laki dan perempuan sama saja. Pokok pangkalnya HATI dan PERSEFAHAMAN yang jitu lagi teguh serta mulia. Untuk kaum lelaki, buangkanlah ego kamu jauh - jauh. Nak ego boleh, tapi jangan la ego sangat dan biarlah kena pada tempat. Perempuan pula, biasalah mahukan perhatian. Tapi berpada - padalah dan janganlah mengada - ngada sangat. Ingat tak letih ke melayan kerenah mengada - ngada kamu itu? Lama - lama macam ni boleh hilang selera bhaii!

Beginilah, jika mahu berrelationship jarak jauh fikirla masak - masak. Kenapa demikian? Bila bercinta, akan terjadi satu keadaan di mana pihak lelaki dan perempuan saling memerlukan antara satu sama lain. Yang lelaki tak kisah la sebab dalam kebanyakan hal lelaki ni boleh setelkan sendiri apa - apa masalah yang berlaku. Yang perempuan pula bila kejauhan mula rasa bosan, sunyi dan sepi tiada berteman. Hand phone tak berbunyi. Dan katakanlah apabila perempuan ni menghadapi masalah, siapa yang akan tolong? Nak mintak tolong Bf pulak jauh. Hurmm..try mintak tolong mamat ni la. Dan akan ada satu keadaan mamat yang menolong itu sentiasa mengambil berat perihal minah ni dan mulalah wujud satu perasaan 'sayang'.Ptuihhh!

Memang lelaki pula boleh berdikari sendiri tanpa kehadiran awek di sisi. Tetapi harus diingat lelaki juga mahu dibelai dan dimanja serta 'menggentel'. Dah lumrah kan? Tak perlu saya jelaskan dengan lebih lanjut. Lebih kurang je dengan perempuan. 

Akhir kata, mereka yang bergebang pasal agama, cakap itu tak betul ini tak betul, mereka inilah punyai stok blue dalam laptop atau PC. 





1 comment:

  1. This is just the information I am finding everywhere. Thanks for your blog, I just subscribe your blog. This is a nice blog..
    First date

    ReplyDelete